ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ

by - Ιουνίου 03, 2020



Υπάρχουν φορές που οι δρόμοι της μόδας και της διακόσμησης διασταυρώνονται. Η διακόσμηση αντλεί έμπνευση από την βιομηχανία της μόδας και trends απο τα runways εισβάλουν στο σπιτι μας. Ας δούμε αναλυτικότερα τι συμβαίνει.

Οι διακοσμητές εσωτερικών χώρων ενημερώνονται για τις τάσεις της μόδας καθώς η σχέση μεταξύ των δυο βιομηχανιών είναι αλληλένδετη. Πλέον όλοι έχουν πρόσβαση και μπορούν να παρακαλοθήσουν τα trends και να κάνουν την σύνδεση μεταξύ του τρόπου που εκφράζονται μέσω του ντυσίματος τους και του τρόπου που διακοσμούν το σπιτι τους. 


Ποιες ειναι οι διάφορες μεταξύ της μόδας και της εσωτερικής διακόσμησης;

Η πιο προφανής διαφορά μεταξύ της μόδας και της διακόσμησης ενός εσωτερικού χώρου είναι ότι οι τάσεις της μόδας είναι πιο φευγαλέες και επίσης αλλάζουν γρηγορότερα και συχνότερα. Η διακόσμησης ενός σπιτιού δεν ανανεώνεται τόσο συχνά. Η αλλαγή ενός ρούχου είναι ευκολότερη και οικονομικότερη από την αλλαγή της κουζίνας, του καθιστικού, του υπνοδωματίου κλπ.

Η επόμενη διαφορά αφορά τις επιρροές που δέχεται η μόδα και η διακόσμηση. Οι κοινωνικοί και οι οικονομικοί λόγοι καθορίζουν αρκετά το κόσμο της μόδας, ενώ ο κόσμος της μόδας επηρεάζει την μόδα στον εσωτερικό σχεδιασμό και την διακόσμηση. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Οι σχεδιαστές λαμβάνουν υπόψην τα πολιτιστικά θέματα όταν εμπνέονται τις νέες συλλογές τους.  Όταν, για παράδειγμα, υπάρχουν κοινωνικά κινήματα όπως η τάση για πιο οικολογικές επιλογές και green living, οι σχεδιαστές τα ενσωματώνουν στον σχεδιασμό τους. Υφάσματα βιολογικής προέλευσης, σχέδια και outfits ελαφριά και καθαρά που εκπροσωπούν αυτήν την τάση θα υπάρχουν σε όλη την σειρά. Οπότε, καταλήγουμε ότι η κοινωνική κατάσταση επηρεάζει τις τάσεις που επηρεάζουν την βιομηχανία της μόδας. Εάν στην συνέχεια, αυτή η τάση εξαπλωθεί αρκετά και γίνει ευρέως γνωστή τότε επηρεάζεται και η εσωτερική διακόσμηση. 







Ποιες είναι οι ομοιότητες;



Υπάρχουν πολλά μέσα από τα οποίο το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση άμεσα στα τελευταία runways και τις αναδυόμενες τάσεις. Αυτό συνεπάγεται ότι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα οι βιομηχανίες επηρεάζονται και οι σχεδιαστές ρούχων και επίπλων κινούνται στην ίδια γραμμή. Συνήθως χρειάζεται περίπου έξι μήνες μέχρι να δείτε μια τάση που βλέπετε στα runways και τα Fashion weeks να εισβάλλει στα σπίτια σας. Τα trends αρχίζουν να μπερδεύονται μεταξύ αυτών που φοράμε και αυτών που χρησιμοποιούμε στο σπιτι μας. Άλλωστε είναι πολύ λογικό καθώς οι δυο βιομηχανίες ξεκινούν από την ίδια βάση. Μοιράζονται αρκετά «πεδιά», αφού μελετούν από κοινού τις τάσεις, τα σχέδια, τις επιλογές χρωμάτων, υφασμάτων και υλικών.  Εν συνέχεια, στόχος και των δυο είναι ο πειραματισμός τους για να φτάσουν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα συνδυάζοντας διαφορετικά χρώματα, υφές και υλικά.

Η μεγαλύτερη και πιο αξιοσημείωτη ομοιότητα είναι ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να εκφραστεί και  με τους δυο τρόπους. Οι δυο βιοχημικές επιτρέπουν στους καταναλωτές να απεικονίζουν πως αισθάνονται και να αντανακλούν τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα τους. Είτε πρόκειται για ένα φόρεμα ή για καναπέ, ένα κολιέ ή ένα φωτιστικό, το να ανακαλύπτεις το στυλ που σε εκφράζει είναι μια σημαντική πτυχή για την προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου στην σημερινή κοινωνία. 






Πως συνδέεται το προσωπικό στυλ του κάθε ανθρώπου στην επιλογή ρούχων του και στον τρόπο που διακοσμεί το σπιτι του;

Κάθε άνθρωπος έχει την δίκη του αισθητική και δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με τις τάσεις, αλλά προσεγγίζεται γενικότερα. Αν κοιτάξετε την ντουλάπα σας και παρατηρήσετε τα ρούχα σας, θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε το προσωπικό σας στυλ, απαντώντας σε μερικές ερωτήσεις. Τα ρούχα σας έχουν απλές γραμμές, διαλέγετε εκκεντρικά σχέδια, σας αρέσουν τα γεωμετρικά σχέδια, τα φλοράλ μοτίβα, τα ουδέτερα χρώματα, τι είδους υφάσματα και ούτω καθεξής. Με βάση αυτές τις πληροφορίες μπορείτε πιο εύκολα να κατανοήσετε πως να διακοσμήσετε το σπιτι σας έτσι ώστε να σας εκφράζει.





Λόγω της αναπόφευκτης αλλαγης στο τρόπο που η μόδα επηρεάζει την εσωτερική διακόσμηση αρκετοί σχεδιαστές μόδας προσθέτουν σειρές που αφορούν τον σπίτι και αντανακλούν την αισθητική τους. Δεν είναι απίθανο, πλέον να κοιμάστε σε σεντόνια που είχε προσθέσει στην συλλογή της η εταιρεία Calvin Klein ή να κάθεστε σε καρέκλα της εταιρείας Ralph Lauren. Jean-Paul Gautier, Gucci, Armani είναι μερικοί ακόμα γνωστοί σχεδιαστές που έχουν προσθέσει σειρές για την διακόσμηση του σπιτιού.  Αν  για παράδειγμα ένα μεγάλος οίκος έχει λανσάρει ένα φλοραλ μοτίβο που σας ενθουσίασε, την ίδια στιγμή πιθανόν οι σχεδιαστές επίπλων έχουν προσθέσει στην παραγωγή τους έπιπλα με παρόμοια μοτίβα. 





Οι διακοσμητές κατανοούν όσο περνά ο καιρός ότι πρέπει να μοιράζονται τον «χώρο»  τους με τους γκουρού της μόδας ή πρέπει να συνεργάζονται μαζί τους για να βγάλουν κάποιες συλλογές. Όμως, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι σχεδιαστές μόδας μπορούν να επηρεαστούν από κάποιον αρχιτέκτονα που μπορεί να τους συναρπάσει η δουλειά τους. 




Εν κατακλείδι, αν προσπαθείτε να κατανοήσετε από που ξεκινούν τα trends στην εσωτερική διακόσμηση, σας προτείνω να ανατρέξετε στα runways των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας.














You May Also Like

0 σχόλια

Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας...